woensdag 31 augustus 2011

vrolijk

Jaaah, weer een boekenpareltje! Nu een prachtig boek voor kinderen. Al denk ik dat ouders er ook niet vanaf kunnen blijven.

Het boek heet ‘Vrolijk’. Het is een betoverend mooi prentenboek voor grote en kleine mensen, met op elke pagina een schitterende vis. De vissen beelden allerlei emoties uit. Ze zijn getekend met heldere lijnen en stralende kleuren van oliepastel op zwart papier. Als ik het boek eenmaal opensla, kan ik het niet meer dichtslaan en moet ik ernaar blijven kijken. Je kunt er gewoon doorheen bladeren, maar je kunt het ook gebruiken om emoties bespreekbaar te maken of als inspiratiebron om samen te tekenen.

Oh, die vissen, ze zijn zo treffend! De mimiek, de kleuren, lijngebruik, zelfs over de plek op het papier is nagedacht! Ik denk dat ik Kwaad het mooist vindt. Alhoewel, Jaloers is ook erg sprekend. Of toch Tevreden... ?