donderdag 15 december 2011

engeltjesdroom

Spannend hè, zo'n give away?  Heb jij al gereageerd? Het kan nog tot maandag! Onder het nadenken of wachten is het lekker om even te ontladen. Dat kun je doen met deze kerstige kindermassage. Meer over het nut en ideeën voor kindermassage vind je als je bovenaan de pagina klikt op het label kindermassage. 
bron: www.cutcaster.com
Ik lag in mijn bed en toen kreeg ik een droom. Ik was een klein engeltje hoog in de boom. (Wrijf met beide handen over de rug)

Ik poetste de ballen, ik poetste de piek en maakte met klokjes een beetje muziek. (Maak poetsbewegingen op de rug)

De slingers die hing ik zo zig zag wat op, ik begon onderaan en ging steeds hogerop. (Maak zig-zag-bewegingen van beneden naar boven)

Ik vloog eromheen en keek in de ballen. Ze hebben het heel leuk daar met zijn allen. (Teken een cirkel op de rug)

De kaarsjes gaven een schitterend licht en schenen heel leuk in mijn kerstbalgezicht. (Tokkel met de vingers over de hele rug)

Ik vlocht in de slingers wat engelenhaar, ik zocht naar de kransjes en at er een paar. (Teken kronkels met de vingertoppen over de hele rug)

Ik klom langs de takken, maar o wat een pech! Een takje was glad en mijn voetje gleed weg. (Klop met beide handen op de rug)

Ik viel naar beneden,'t was uit met de pret. Ik schrok want ik lag op de grond naast mijn bed. (Wrijf met beide handen van boven naar beneden) 

Dit versje is een bewerking van het versje 'Engelendroom' dat ik vond op www.leerkrachtig.nl en het liedje 'Ik ben een kerstbal' van Bert en Ernie.