dinsdag 17 juli 2012

het kletsboek!


Psst, kom eens dichterbij, ik ga je een geheim vertellen...

Ga er maar eens goed voor zitten want mijn grootste of toch in ieder geval eerste inspiratiebron staat op het punt om onthuld te worden. Met dit boek is het allemaal begonnen. Met dit boek is mijn weekkwebbel-fonteintje gaan stromen.. Dames en heren, ik vraag hier een daverend applaus voor HET KLETSBOEK!

Toen ik dit boek een jaar geleden voor het eerst in handen kreeg, zag ik het meteen voor me: ouders en kinderen die échte gesprekken hebben over wat er zich in hun hoofden afspeelt. Gelijkwaardige discussies aan de keukentafel over onderwerpen waar iedereen over mee kan praten. Verbinding door gedachtewisseling. Daarmee was de fontein-kraan geopend en dat heb jij geweten; de weekkwebbels vonden acuut en massaal hun weg naar dit blog.

In dit hartveroverend boek staan ernstige, lollige en betekenisvolle vragen en lijstjes die kinderen en grote mensen samen kunnen beantwoorden. De linkerpagina is voor een kind en de rechterpagina is voor een volwassene. De vragen zijn veelzijdig en eenvoudig in te vullen. De lay-out is gezellig en divers. En als alles besproken en ingevuld is heb je een geweldige herinnering voor later.

Het is alweer een hele poos geleden dat ik het laatste weekkwebbelbericht heb geschreven. En er zullen er vast nog meer komen. Ik kan dat niet voorspellen. Mijn hart bepaalt dat, en mijn hoofd en handen volgen daarin. Maar voor iedereen die er geen genoeg van kan krijgen, die elke dag weer hoopvol op dit blog klikt is het Kletsboek! een echte aanrader. Bovendien heeft het Kletsboek! nog eens een leuke eigen website.

Enne, niet doorvertellen hè... (Maar alleen als je belooft dat je nog wel gewoon bij mij langskomt.)